Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Steemers - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Steemers - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 September 2014 | Australië, Sydney

Zo hier zit ik dan op Sydney Airport wachten tot mijn vlucht naar Melbourne vertrekt. Dus dacht maak gelijk even gebruik van de gratis wifi hier om jullie te vertellen over mijn dagen in Sydney.

Zaterdagochtend gelandt (plaatselijk tijd 6:10) na een vlucht van 8 uur. Was gesloopt, slapen in een vliegtuig is niet mijn ding... En dan duurt een nacht vlucht erg lang kan ik je vertellen. Eenmaal door paspoortcontrole (na dat ik extra vragen moest beantwoorden, net als meerdere van mijn groep) op zoek naar mijn bagageband... Heb wel 10 minuten staan kijken op dat bord, maar zag mijn vlucht niet voorbij komen. Stond er opeens een medewerker van het vliegveld naast mij met de vraag of ze mij kon helpen. En binnen de korte keren stond ik bij de bagageband. Toen nog langs de tassencontrole, indrukwekkend hoor als er zn douanehond langs je tas komt snuffelen.

Toen met de hele groep in de airport bus op naar ons hostel. Ik was helaas vergeten de voucher te printen dus daar gingen mijn eerste 15 dollars. Eenmaal aangekomen bij het Wake Up! hostel (om 8:30) bleken we pas om 12 uur te kunnen inchecke, dus dat was heel erg balen omdat we het liefst allemaal even wouden slapen. Gelukkig konden we onze backpacks daar droppen en toen zijn we opzoek gegaan naar een broodzaakje. Vanaf 10 uur konden we terecht bij Work & Travel Comany (Australische partner van Travel Active). Daar kregen we gratis wat te drinken (na een kopje thee voelde ik mezelf al iets beter) en werden onze membership kaarten alvast gemaakt zodat we op de computer konden. Daarna zijn we weer terug gelopen naar ons hostel en ingecheckt. Het advies was om wakker te blijven... Maar om half 2 lukte dat toch echt niet meer en heb ik heerlijk 3 uur lang geslapen.

s Nachts heb ik erg slecht geslapen last van jetlag en heimwee (werkt niet samen), heb toen zelfs midden in de nacht nog gebeld naar huis. Het allerliefste wilde ik naar huis!

Zondag 14 september

E volgende dag hebben mijn reisgenoten mij op sleeptouw mee genomen. We zijn vanaf ons hostel gaan lopen richting the Opera House & Harbour Brigde, was zn 30 minuten lopen. Was erg mooi om te zien en natuurlijk heel wat foto's gemaakt. Ook was er markt dus daar zijn we langs gelopen. De hele dag een onderbuik gevoel gehad (jetlag/heimwee). Ook deze nacht weer erg slecht geslapen (tussen 12 uur en half 6 elk half uur en soms om de 15 minuten de klok gezien... En ik ben echt iemand die normaal 10 uur slaap nodig heeft per nacht :s

Maandag 15 september

s Ochtends hadden we oriëntatie bij work & travel company, kwamen verschillende mensen wat uitleggen. Ik zat er helemaal doorheen daarna, heb een gesprekje gehad met een van de medewerkers. Die heeft uiteindelijk Liesbeth (mijn oud tante) gebeld en heeft geregeld dat ze mij woensdag komt ophalen vanaf het vliegveld en dat ik bij hun kan slapen.

In de middag ben ik met een aantal reisgenoten met de bus naar Bondi Beach gegaan. Een hele ervaring op zich de bus rit, met een bijna aanrijding. Het strand was HEERLIJK!! Even kunnen uitwaaien en nog een heel stuk gewandeld. Strand is groter dan dat het lijkt op tv. En wat een hoop surfers!

.

Dinsdag 16 september

Voor het eerst wat betgeslapen, maar 3x wakker geweest. Van is de dag dat we gingen wisselen van hostel, eigenlijk had ik nog een nacht bij wake up. Maar zag het niet zitten om daar 1 nacht alleen te slapen. Dus ben ik samen met Rick & José opzoek gegaan naar een hostel. Aangezien al mijn andere reisgenoten vertrokken naar Bondi.

Uiteindelijk bij mase hostel uitgekomen, voor $23 per nacht op een 6pers kamer. Eenmaal boven waren we blij dat we maar voor 1 nacht hadden geboekt... Viel tegen.

Nadat we bij de bank onze rekening hadden geopend. Zijn we naar Darling Harbour gelopen, daar hebben we de chinese tuin bezocht en rond gelopen in de haven. s Avonds daar gegeten bij een tentje en doen nog even de haven bewonderd met mijn lichtjes. Op de terug weg door chinatown gelopen, leuk om te zien al die kleine winkeltjes met aparte spulletjes.

Woensdag 17 september

Vanochtend met de airport bus weer naar het vliegveld gegaan voor $12 dollar... Waar ik op de heen weg nog $15 dollar voor betaalde. Zit nu in een lounge dus mijn blog te schrijven. Zo op zoek naar een broodje voor de lunch en dan op naar Gate 12. Ik land rond half 3 op Melbourne, waar ik dus wordt opgepikt door mijn oud tante Liesbeth. Ik verblijf bij haar tot 5 oktober, hoop dat ik me daar een stuk bet er ga voelen!

Tot de volgende keer weer!

Ps. Ik blijk dus familie te hebben in Australië, voor de gene die dat nog niet wisten. Daar ben ik zn 5 weken geleden achter gekomen. Toen mijn oom uit Cyprus in Nederland was, heeft hij een oom bezocht (broer van mijn vaders moeder) en daar was Liesbeth toevallig ook. Ze was op vakantie in Nederland. Dus ik heb uiteindelijk gemaild naar een neef van mijn vader en die had haar mailadres. En nu heel wat mailtjes later ga ik dus logeren bij hun. Liesbeth is een nicht van mijn Oma Rijken (mijn vaders moeder). Ze woont alweer heel wat jaren hier, schijnt rond 1950 hier naar toe verhuisd. Ze woont nu in Bendigo, dat ligt 160 km ten noorden van Melbourne.


  • 17 September 2014 - 05:32

    Emmy:

    Oooh Leonie wat herken ik me in jouw verhaal. Ik denk er nog steeds over om naar huis te gaan
    Ik hoop dat het je goed doet als je bij je familie bent.

    Probeer te genieten, ookal lijkt dt misschien heel lastig

    Liefs,
    Emmy

  • 17 September 2014 - 07:11

    Eveline:

    Jeetje aardig verslag getypt! Komt vast door dat wachten, kwam mooi uit want ik moet nu ook wachten dus had ik mooi de tijd om alles te lezen en reageren!
    Balen dat je niet zo'n lekkere start hebt, (aan de uitstapjes kan het niet liggen hoor die zijn geweldig) hopelijk ga je je snel beter voelen met familie om je heen....
    Veel plezier daar!

    Knuffel van ons
    Wilco en Eveline

  • 17 September 2014 - 10:07

    Ad En Nel Knaap:

    Heel leuk om te lezen hoor!
    Veel plezier en geniet er van.
    Groetjes ons en van My Landra.

  • 17 September 2014 - 12:25

    Monique:

    Leuk verslag en je bent lekker bezig met veel dingen te zien en te doen.
    Al het begin is soms lastig, hoort er ook bij! Houd de moet er lekker in, je bent echt al super goed bezig (gezien je reisverslagen).
    Geniet lekker in Bendigo.
    Ik kijk uit naar je nieuwe reisverslag!

    Liefs x en een dikke knuffel
    Monique (en Ted natuurlijk ook!)

  • 21 September 2014 - 12:57

    Tante Tiny:

    Wat een verhaal.
    Tsja, slaapgebrek en zoveel nieuwe indrukken is geen geweldige combinatie.

    En herken je wat familietrekjes bij die verre familie?
    Dat is toch heel bijzonder om er via deze reis achter te komen.
    Nu kun je mooi even acclimatiseren!

  • 25 September 2014 - 22:13

    Else :

    Ha Leonie,
    Terwijl ik je update lees, ben jij al fijn bij je familie. Hopelijk gaat het nu een stuk beter met je. Het is natuurlijk ook een hele omslag naar een andere omgeving en al dat reizen, daar word je ook flink moe van!
    Ik hoop dat je inmiddels lekker aan het genieten bent en kijk uit naar je volgende reisverslag.

    Groetjes,
    Else

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Leonie

Via dit reisdagboek zou ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen in Australië!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 5638

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 31 Maart 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: