Ben ik in Nederland? Oh nee zit down under - Reisverslag uit Bendigo, Australië van Leonie Steemers - WaarBenJij.nu Ben ik in Nederland? Oh nee zit down under - Reisverslag uit Bendigo, Australië van Leonie Steemers - WaarBenJij.nu

Ben ik in Nederland? Oh nee zit down under

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 September 2014 | Australië, Bendigo

Hi Allemaal,

Ik zit alweer bijna 2 weken bij mijn oud tante en oom, dus tijd voor een update. Ik voel me erg goed op het moment! Ben eindelijk over mijn jetlag heen en geen last van heimwee op het moment.
Nou moet ik zeggen dat ik daar ook niet echt de kans voor krijg om over na te denken, mijn oud tante van bijna 73 is een bezig bijtje. Zo is ze lid 3 verschillende koren (kerkkoor, duits koor en nederlands koor), erg betrokken met de kerk en lid van Dutch Care (een organisatie van nederlandse mensen die oudere nederlandse mensen opzoeken die hier in verzorgingsinstellingen wonen. En ze neemt mij overal mee naar toe, erg gezellig maar wel vermoeiend op ten duur. Gaat mijn tante nooit weg zonder haar camera of ipad, ik wordt met alles en iedereen op de foto gezet...
Ze hebben een hondje Patch, erg druk beestje van 14 maanden oud. Proberen hem wat manieren bij te brengen ;)

Donderdag 18 september had Liesbeth een verrassing voor mij, ze had 2 kaartjes gekocht voor een Japanse drum voorstelling in het theater van Bendigo, was erg goed en leuk om naar te luisteren.

Vrijdag 19 september; hebben we Nel (93) bezocht, die nog erg bij de tijd is, zit nog regelmatig achter haar computer en maakt poezie in het nederlands. Ook heeft Liesbeth de school laten zien waar ze muziekles geeft. 's Avonds zijn we naar het theater gegaan voor een voorstelling met klassieke muziek. Niet mijn ding maar klonk erg goed.

Zaterdag 20 september met Liesbeth mee geweest naar de kathadraal, waar die 3 mannen werden ingewijd tot priesters. Was interessant om te zien. Daarna heeft Anthony (haar zoon) mij opgepikt en ben ik samen met hem en zijn dochter Molly naar de oude goudmijn geweest in Bendigo. En we hebben een spelletje oud hollands kwartet gespeeld wat ik had mee gebracht, erg gezellig.

Zondag 21 september werden ik, Bill (mijn oud oom) en Anthony mee op sleeptouw genomen naar een heropening van een kerkje dat was uitgebouwd. De aansluitende bbq was goed, lekker eten. Daarna heeft Anthony me meegenomen naar Lake Eppalock, waar hij altijd ging zeilen. En heeft hij zijn huis en land laten zien. Hij heeft 3 koeien en 1 stier, 2 koeien moeten nog bevallen, hopelijk gebeurd dat terwijl ik nog hier ben.

Maandag 22 september ben ik met Liesbeth 's ochtends vroeg vertrokken met de trein naar Melbourne. Daar wat gewinkeld, een vest gekocht (aangezien ik er maar een mee had en het de hele week al 13 graden was). En hebben een ritje in het centrum gemaakt met de gratis tram :) Rijden we zo maar langs een gebouw waar de naam van mijn vaders werk op staat, heel bizar. Melbourne is echt een mooie stad, heel anders dan Sydney.
's Avonds zijn we met de metro naar een andere wijk gereden om bij haar zoon Matthew chinees te eten. Haar andere zoon Tim was daar ook. Dus leer steeds meer familie kennen, allemaal even aardig en met gevoel voor humour! En toen 's avonds nog terug met metro, bus en trein... om 1 uur 's nachts lag ik dood op in mijn bed.

Dinsdag hebben we het rustig aangedaan, wat rond gereden met de auto hier in de buurt.

Woensdag 24 september ben ik heel de dag met Anthony op stap geweest :) Hij heeft mij meegenomen naar Ballarat (zn 90 min rijden). Daar hebben we een wildpark bezocht, heel erg leuk om al die dieren te zien en te kunnen aaien :D En wat zijn sommige kangaroes brutaal, jatten zo het zakje met eten uit je handen.

Donderdag met Liesbeth in Bendigo het een en ander bezocht. Hebben hier heel veel tulpen staan in het park. Dus had echt het idee dat ik in Nederland was.

Vrijdag heb ik Liesbeth geholpen met alles in orde te maken, aangezien haar zonen zouden slapen hier. Omdat we zaterdag een verjaardagslunch hebben voor Antony (die 50 word in november).
's Middags mee geweest naar de nederlandse club (om het zo maar even te noemen). Ze zingen (oude) nederlandse liedjes (vinden het maar vreemd dat ik bijna niks ken) en hebben oud hollandse dansen gedaan. Was erg gezellig, maar toch wel vreemd als je aan de andere kant van de wereld zit en mensen gaan opeens Nederlands tegen je praten.

Nou zaterdag hadden we dus de verjaardagslunch van Anthony in een chinees restaurant en daarna kwam heel de familie mee naar huis. Dus een huis vol met familie.

Zondagochtend heeft haar zoon Matthew een typisch australisch ontbijt voor mij gemaakt, egg & bacon van de bbq met toast. Was erg lekker. 's Middags met Bill, Patch weer opgepikt. Aangezien hij in het weekend niet hier kon zijn, ivm met hun kleinzoon van bijna 2. 's avonds geskypt met Wieteke en daarna voor 1,5 uur zitten skypen met familie (tijdens de verjaardag van mijn tante)

Vandaag doen we het gelukkig lekker rustig aan. Heb net zitten skypen met mijn oom in Amerika en nu even jullie updaten.

De natuur is hier echt erg mooi, veel bloemen en de wilde vogels die hier rond vliegen zijn stuk voor stuk bijzonder

  • 29 September 2014 - 07:33

    ASTRID:

    ZO ZEG KAN ME VOORSTELLEN DAT JE GEEN HEIMWEE HEB ZOU HELEMAAL OP ZIJN ALS JE IEDERE DG WAT GAAT DOEN MAAR ZO ZIE JE WEL GENOEG HEEL VEEL PLEZIER DAAR.
    WIJ GAAN WEL AAN HET WERK HOOR .
    IK ZAL MY WEL EEN KNUFFEL GEVEN HOOR
    GROETJES

  • 29 September 2014 - 11:33

    Eveline:

    Leuk dat we gisteren konden Skypen op de verjaardag van me moeder, en dan ook nog zo'n verhaal lezen deze ochtend, we snappen dat je er goed uit zag!
    We zijn blij dat het goed gaat met je en dat je zo veel leuke dingen kan doen met je familie daar.
    Geniet er nog maar lekker van!

    Liefs
    Eveline en Wilco

  • 29 September 2014 - 15:05

    Kim:

    Volgens mij heb je het prima naar je zin.
    En komen je uren tekort per dag of niet?
    Wanneer ga je nu naar dat gezin om au pair te zijn?

  • 29 September 2014 - 19:20

    Maria:

    Hé dat klinkt erg leuk allemaal. Wel heel druk inderdaad...;-)
    Ik denk dat het straks bij jouw "gezin"een oase aan rust is. grapje hoor.

    Heel leuk allemaal en goed opletten wat er nu gezongen wordt, want dan kunnen we als je terug bent.....een keertje met zijn allen meedoen.

  • 29 September 2014 - 22:50

    Else:

    Ha Leonie, daar down under ... geniet van alles wat op je pad komt.
    Heel veel plezier bij de familie waar je au pair wordt.
    Tot je volgende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bendigo

Leonie

Via dit reisdagboek zou ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen in Australië!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 5635

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 31 Maart 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: